پیمان مدیریت سوله چیست؟

پیمان مدیریت سوله : مدیریت قرارداد یا MC به روشی که کارفرما یا شرکت را برای مدیریت اجرای پروژه تعیین می کند و مدیریت پروژه وظیفه تعیین روش های اجرای پروژه تعیین نمودار سازمانی و استخدام پرسنل را بر عهده دارد، با توافق طرفین قرارداد یا پیمانکار درصدی از هزینه های انجام شده در مدیریت پروژه را دریافت می کنند و این هزینه ها معمولا شامل هزینه تهیه قرارداد و هزینه اجرای آن می باشد.

این قرارداد مدیریتی به نفع هردو طرف است زیرا کارفرما هیچ گونه توجهی به پیمانکار نمی پردازد  فقط موارد لازم را در قرارداد مدیریت پروژه نیروی انسانی و ماشین آلات پرداخت می کند بنابراین  درهزینه قرارداد صرفه جویی می شود و از طرفی دیگر  پیمانکار هزینه اجرای آن را پرداخت نمی کند و تعهدات را بر عهده نمی گیرد.

بسته به نوع قرارداد درصد مدیریت قرارداد نیز متفاوت است وبا این اختلاف که به عنوان مثال : در ساخت ویلا یا ساختمان، بسته به حجم کار و نوع پیمانکاری که منعقد شده است با درصد و هزینه پیمانکار و ساختمان مورد نظر رابطه مستقیمی دارد.

پیمان مدیریت سوله-آرمان سوله

چگونگی پیمان مدیریت سوله :

در پیمان مدیریتی سوله هر چه حجم کار کمتر یا بیشتر باشد بسته به حجم کار درصد کم و بیش می شود و دلیل تفاوت موجود این است که وقتی حجم کار بسیار زیاد باشد و میزان توافق نامه مدیریتی کمتر یا نیمی از حق مدیریت قرارداد در یک کار کوچک باشد باز هم برای مدیر قرارداد سود بیشتری خواهد داشت.

 مدیریت قرارداد یکی از انواع قراردادهای ساختمانی است که در این بخش توضیح خواهیم داد و در قراردادها کارفرما وجود دارد که با شخص حقیقی یا شرکت برای اجرای یک پروژه ساختمانی مدیریت می کند که بعضی اوقات از صفر تا صد کار است (مسئولیت و مدیریت اجرایی پروژه ساختمانی اختصاصی را بر عهده می گیرد). با توجه به اینکه کلیه مدیریت اجرایی پروژه بر عهده پیمانکار است بنابراین لازم به ذکر است که تعیین کلیه روش های اجرای پروژه و نیروهای جذب نیرو به عهده پیمانکار پروژه است.

بیشتر بخوانیم : مقاوم سازی سوله 

پیمان مدیریت سوله در روش قرارداد شخص حقیقی یا حقوقی به عنوان پیمانکار پروژه برای مدیریت و تخصص پروژه، درصد از کل هزینه، که شامل هزینه اجرای برای تهیه مواد مورد نیاز برای پروژه و دستمزد کارگران است که از طریق کارفرما دریافت می شود و لازم به ذکر است بدانید که پیمانکار قبل از هزینه های تحمیل شده در پروژه باید توافق طرفین قرارداد را بدست آورد معمولا در این نوع قراردادها کارفرمای شخصی را به عنوان مدیر مالی پروژه به پیمانکار معرفی می کند تا از نزدیک تمام هزینه ها را رصد کند.

پیمان مدیریت سوله-آرمان سوله

یکی از مهم ترین چالش های ایجاد خدمات پیمانکاری این است که مسئولیت زیادی بر عهده پیمانکار است در حقیقت  پیمانکار موظف است کلیه امور مربوط به بازار  قراردادها تأمین مواد و امور حقوقی را کنترل کند یک پیمانکار مشاغل خاص خود را دارد و اگر موفق نشود در واقع ضرر خواهد کرد.

برخی پیمانکاری ساختمان را یک کار پر استرس می دانند در حالی که برخی دیگر آن را فرصتی برای پیشرفت می دانند استفاده از خدمات پیمانکاری در واقع یک ریسک عملی است ، بنابراین اگر شما ارائه دهنده صحیح این خدمات را انتخاب نکنید در ضررهای ناشی از کار یا عدم مدیریت شریک می شوید.

بیشتر بخوانیم : جزییات اجرای فونداسیون سوله

مزایا و معایب پیمان مدیریت سوله :

1- اصل عدم قطعیت در اجرای پروژه

یکی دیگر از محدودیت ها و مضرات خدمات پیمانکاری ساختمان عدم اطمینان در پروژه است هیچ پیمانکاری برای تکمیل پروژه در طی یک ماه خاص تا مرحله خاصی لازم نیست طبق توافق نامه های قرارداد مدت زمان دقیق پروژه مشخص شده است اما دقیقا مشخص نیست که قرار است طی یک ماه یا یک هفته چقدر پروژه به اتمام برسد.

یک پیمانکار می تواند یک پروژه را برای چند ماه در یک ماه انجام دهد و بالعکس یک شرکت ممکن است در طی یک ماه کارهای قابل قبولی انجام ندهد اگر شما به عنوان مشتری تصمیم دارید پروژه های پیمانکاری را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهید باید در ساخت خدمات پیمانکاری از شرکت های معتبر و معتبری استفاده کنید در غیر این صورت هم وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد.

2- چالش قرارداد پیمانکاری

یکی از مهم ترین محدودیت ها برای ساخت خدمات پیمانکاری چالش هایی است که در قراردادهای پیمانکاری وجود دارد و برخی از پیمانکاران بدون مسئولیت حقوقی با کارفرمای خود وارد قرارداد های سبک می شوند و برخی از پیمانکاران به شرایط قرارداد پایبند نیستند در مقابل برخی از پیمانکاران ساختمانی نیز شرایط سختی را در قراردادهای خود وضع می کنند.

پیمان مدیریت سوله-آرمان سوله

خلاصه اینکه به عنوان یک مشتری اگر تصمیم به عقد قرارداد ساختمانی دارید اما هیچ تجربه ای ندارید هرگز نباید به تنهایی پیمانی را امضا کنید که از آن بی خبر هستید و برای این کار پیشنهاد می کنیم از مشاوره افراد با تجربه در زمینه پیمان مدیریتی سوله استفاده کنید.

کاربرد پیمان مدیریت سوله :

به طور خلاصه می توان گفت که در روش پیمان مدیریت سوله قرارداد کارفرما برای مدیریت پیمانکاری یک پروژه شرکت ساختمانی را مشخص می کند و از این طریق تعیین روش های اجرای پروژه ایجاد نمودار سازمانی و استخدام کارکنان از وظایف این دسته می باشد که در این خصوص پیمانکار (مدیر قرارداد) خواهد بودو در روش پیمان مدیریت سوله در ازای مدیریت پروژه مبلغ مشخصی از هزینه های انجام شده برای تهیه مواد و اجرای پروژه را کسر می کند که به عنوان درصد محاسبه می شود.

روش مدیریت قرارداد به نفع هر دو طرف است زیرا در مرحله اول کارفرما ملزم به پرداخت هزینه های اضافی به پیمانکار پروژه نیست و فقط برای مواد، نیروی انسانی و ماشین آلات هزینه می کند و از این رو در هزینه های قرارداد صرفه جویی می شود و همچنین از طرفی دیگر پیمانکار یا مدیر پیمانکاری ملزم به پرداخت هزینه های اجرایی از محل سرمایه خود نیستند و نیازی به تعهدات مالی پیمانکاران فرعی ندارد بنابراین تنها به دلیل تخصص خود در مدیریت قرارداد درصدی از کل هزینه پروژه را به دست می آورد.

پیمان مدیریت سوله-آرمان سوله

مدیریت قرارداد یا MC به روشی که کارفرما یا شرکت را برای مدیریت اجرای پروژه تعیین می کند،گفته می شود.

1- اصل عدم قطعیت در اجرای پروژه   2- چالش قرارداد پیمانکاری

پیمانکار موظف است کلیه امور مربوط به بازار  قراردادها تأمین مواد و امور حقوقی را کنترل کند.